Meny

bli kund

Så blir du kund

Att bli kund hos oss är enkelt och vi finns för dig hela vägen från start till mål. Har du redan ett beslut? Eller behöver du hjälp att ansöka? Oavsett – hör av dig till oss. Genom åren har vi hjälpt många människor att kunna leva sina liv som de vill. Och vi hjälper gärna dig också.

Ring vår verksamhetschef Jessica så berättar hon gärna mer: 010-206 92 01.

Personligt möte

Ofta börjar det med ett telefonsamtal och efter den första kontakten träffas vi oftast i verkligheten där det känns bäst och lättast för dig. Det kan vara hemma i ditt vardagsrum, på vårt kontor eller någon annan plats där du känner dig trygg. Du bestämmer helt.

Det spelar heller ingen roll var du bor. Vi har kunder på många platser runtom i Sverige och oavsett om du bor i Ystad eller Haparanda kan vi alltid komma till dig. När vi träffas berättar vi mer om vad vi på Plusfamiljen kan erbjuda dig och du har möjlighet att ställa alla frågor du behöver. Det är viktigt att du berättar om dina önskemål, tankar och förväntningar du har så att vi kan se om vi kan möta dem och om vi är det bästa alternativet för dig.

Ett förslag

Utifrån det du har berättat och det vi har pratat om, ger vi dig ett förslag på hur din personliga assistans skulle kunna se ut hos oss.

Efter mötet tar du den tid du behöver för att fundera på om vi är rätt för dig. Du kanske vill träffa andra assistansbolag för att kunna jämföra och se vilket som passar dig bäst.

Skriva avtal

När du känner dig trygg med att vi är det bästa assistansbolaget för dig, skriver vi avtal och börjar att planera för övergången till Plusfamiljen. Då bestämmer vi vilket datum som passar bäst att börja och andra saker som är viktiga för att din assistans ska flyta på från första stund.

Vi finns för dig från start till mål

Vi hjälper dig med allt det praktiska från början till slut. Alltifrån att säga upp din tidigare assistansanordnare till att anmäla till Försäkringskassan och kommunen. Vi fyller i alla blanketter och anställer de assistenter du vill ha med dig. Du behöver kort sagt inte göra något alls – att byta till Plusfamiljen är enkelt!

Det juridiska

Vi som arbetar på Plusfamiljen sitter på otroligt mycket juridiska kunskaper. Är det något som förändras, utbildar vi oss. Vi håller oss ständigt uppdaterade på lagar, regler och allt annat som är nödvändigt att veta för att kunna bedriva assistans, och lite till.

Utöver oss själva har vi även en extern partner, en juristpartner, som är experter på allt inom LSS. Och då menar vi verkligen allt. Med våra kunskaper kan du vara trygg i att du får den assistans du har rätt till.

När du är kund

När din assistans har kommit igång håller vi en kontinuerlig kontakt med dig för att vi ska vara säkra på att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål. Du kan alltid höra av dig till oss i alla typer av assistansfrågor eller hur du upplever din assistans. Vi är lätta att nå och det finns alltid någon att fråga vid funderingar.

 

Vill du läsa mer om hur våra kunder upplever sin assistans i Plusfamiljen?

På den oberoende sajten Assistanskoll kan du jämföra olika assistansbolag i Sverige. Det är viktigt att det känns rätt och det finns många olika anordnare med olika fokus. Fundera på vad som är viktigt för dig.

Vill du byta assistansbolag till Plusfamiljen? Hör av dig till Jessica: 010-206 92 01, eller fyll i formuläret här nedan så kontaktar vi dig inom kort.

Bli kontaktad av oss

Vill du bli kontaktad av oss? Skriv in dina kontaktuppgifter nedan så hör vi av oss så snart vi kan.

Namn(Obligatoriskt)

Det är som en helhets-lösning, det bara rullar på

Mamma till Edvin
Denna webbplats använder cookies

Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera så som du förväntar dig. Informationen identifierar inte dig och vi säljer aldrig vidare några uppgifter. Uppgifterna används för att utveckla vår hemsida och service till det bättre. Tack för att du hjälper oss ❤️