Vi som jobbar på Plusfamiljens kontor

Här nedan får du lära känna oss som arbetar på Plusfamiljens kontor i Stockholm. Tveka inte att höra av dig om du undrar något mer.

 

Plusfamiljen_AnneLi

Anne-Li Lodén

vd

010 206 58 07

anneli.loden@plusfamiljen.se

Hej! Jag heter Anne-Li och är vd på Plusfamiljen. I 12 år har vi jobbat för att våra kunder ska leva ett fullt liv och inte bara överleva dagen och jag är så stolt över alla våra fantastiska medarbetare som gör det möjligt varje dag! Min insyn som anhörig hjälper mig också att ha full förståelse för komplexiteten som personlig assistans faktiskt innebär. Annat jag är ruskigt bra på - Alfapet, måla väggar och hitta loppisfynd! Hör gärna av dig om du har frågor eller om du är sugen på ett parti wordfeud!

Plusfamiljen_Jessica

Jessica Boman

verksamhetschef

072 351 34 85

jessica.boman@plusfamiljen.se

Jag heter Jessica och är Verksamhetschef på Plusfamiljen. Sedan 1 oktober 2017 har jag haft den stora lyckan att jobba på Plusfamiljen. Jag har jobbat med personlig assistans i 15 år och min resa inom personlig assistans startade just som personlig assistent. Innan dess har jag bland annat jobbat med outsourcing/bemanning och olika former av chefsuppdrag, jag har också arbetat en hel del med träning av olika slag. I botten är jag vidareutbildad undersköterska och mitt hjärta för människan är det som fortfarande är min stora låga. Personlig assistans för mig är att få vara med att förändra världen. För när vi får vara en del av att förändra världen, det är då vi gör skillnad på riktigt! Förutom min passion för mitt arbete så är just träning det som är min glöd i livet. Jag har mottot "ju längre, desto bättre", att få använda kroppen och se vad den klarar av är en av dom häftigaste sakerna i livet. Sen är såklart min tre vuxna barn mina allra största hjärtan här i livet. Så vill du få lite träningstips eller prata om vad Plusfamiljen kan göra just för dig, då är jag bara ett samtal bort!

Plusfamiljen_Caroline

Caroline Kolbjér

kundansvarig

073 682 39 13

caroline.kolbjer@plusfamiljen.se

Jag heter Caroline och är kundansvarig på Plusfamiljen. 2012 började jag på Plusfamiljen. Jag har jobbat med personlig assistans på olika sätt i 20 år. Min första kontakt med personlig assistans fick jag när jag kombinerade studier på högskolan med att jobba som personlig assistent. Efter mina studier i socialantropologi och psykologi har jag huvudsakligen jobbat administrativt med personlig assistans men också erfarenhet av några år som samordnare inom hemtjänsten. Personlig assistans handlar för mig om att skapa möjligheter för att alla ska få leva ett kvalitativt liv oavsett fysiska och psykiska förutsättningar. För mig är individen i fokus, kund, anhörig och assistent, känner alla sig hörda och sedda så har vi receptet på en personlig och mänsklig assistans. Avkoppling för mig är en ledig helg med mina 3 barn och man med härliga middagar och trädgårdsfix (saknar dock totalt gröna fingrar) Så vill du få tips på en härlig helgmiddag, ge mig dina bästa trädgårdstips eller kanske prata personlig assistans så är jag bara ett samtal bort.

Alexander Färggren

kundansvarig

073 255 58 11

alexander@plusfamiljen.se

Mitt namn är Alexander och jag är kundansvarig här på Plusfamiljen. Min resa inom den här världen började med ett sommarjobb samtidigt som jag studerade på universitetet. Trivdes väldigt bra som assistent vilket har lett mig fram till där jag är idag som kundansvarig. Att börja som personlig assistent innan jag blev kundansvarig har gett mig väldigt mycket. Både hur det är att vara assistent och få ta del och hjälpa till i en annan människas liv, men även hur en vardag ser ut för våra kunder. Att få med mig de perspektiven till min nya roll hoppas jag leder till en bättre tillvaro för både kunderna och assistenterna. I grunden är jag utbildad kommunikatör och journalist. Innan min roll här på Plusfamiljen jobbade jag bland annat som reporter och fotograf. Brinner för allas lika värde och att samtliga personer i samhället ska få samma förutsättningar. Två aspekter man kan gå in och påverka inom just denna bransch. Det är en av många anledningar till varför jag vill jobba inom personlig assistans.

Plusfamiljen_Ellen

Ellen Asker Feldt

marknadsansvarig

073 376 52 02

ellen@plusfamiljen.se

Hej! Jag heter Ellen och började på Plusfamiljen september 2021. Jag har arbetat med marknadsföring i olika branscher sedan jag tog examen 2014, bland annat med bröd och glasögon. Att nu få arbeta nära människan och rätten att leva sitt liv fullt ut, är något som står mig varmt om hjärtat. Förutom min passion att få varumärken att växa älskar jag att resa och upptäcka nya saker och platser. Jag har bland annat rest jorden runt och mitt andra hem ligger i Provence. Vill du prata resor eller tipsa om saker jag bara måste uppleva, då vet du vart jag finns.

Plusfamiljen Mirjam

Mirjam Kerola

administrator

076 898 52 54

mirjam.kerola@plusfamiljen.se

Jag började min karriär inom LSS och personlig assistans för tjugo år sedan och har de senaste femton åren arbetat på gruppbostad inom LSS. Jag är utbildad undersköterska och administratör. Att arbeta med människor har alltid varit en självklarhet för mig sen jag började min yrkesmässiga karriär och att nu få göra det tillsammans med Plusfamiljen är något som känns spännande och roligt samt att få ta mig an nya arbetsuppgifter. Jag kommer ursprungligen från Dalarna där jag gärna spenderar min lediga tid med barnen i familjens sommarstuga. Jag drömmer om att jag en dag ska tycka det är kul att klippa gräs och påta i trädgården där men jag måste nog inse att jag inte är den personen. Jag ligger hellre i hängmattan och funderar på vad vi ska äta för gott och letar goda mat -och bakrecept.

Linda Schröder

bemanningskoordinator

076-898 52 71

linda.schroder@plusfamiljen.se

Hej! Jag heter Linda och arbetar som bemanningskoordinator på kvällar och helger på Plusfamiljen sen november 2022. Jag har arbetat som samordnare i både hemtjänst och skola med främst schemaläggning och bemanning. Personlig assistans är ett nytt område för mig som jag ser fram emot att lära mig. Fritiden kan sammanfattas i ett ord: hundar och då främst mina två labradorer.

Nina Henriksson Sohna

bemanningskoordinator

076-898 52 83

Jag heter Nina och har jobbat som telefonist i 25 år och med bemanningsansvar de sista 14 åren så när jag fick frågan att börja på Plusfamiljen så kändes det som självklart, för jag älskar att hjälpa människor och göra de glada. När jag inte jobbar så tillbringar jag min tid åt min hund Lexi eller en bra bok. Tycker också om att resa och se och uppleva nya saker.

David Plusfamiljen

David Söderlund

grundare

Hej, Jag heter David och är grundare av Plusfamiljen. Jag är specialistsjuksköterska i anestesi och ambulanssjuksköterska. Jag har även flera års erfarenhet av att jobba med organisatoriska och systemrelaterade frågor inom vårdsektorn.

Denna webbplats använder cookies

Vi använder kakor för att webbplatsen ska fungera så som du förväntar dig. Informationen identifierar inte dig och vi säljer aldrig vidare några uppgifter. Uppgifterna används för att utveckla vår hemsida och service till det bättre. Tack för att du hjälper oss ❤️