Plusfamiljen personlig assistans kontoret

Vilka är vi på kontoret?

Vem är det som gör alla inlägg i våra sociala medier, vem är det som ansvarar för jouren, vilka är våra kundansvariga? Ja, här får du en presentation av Plusfamiljens kontorsnissar 👋

VD: Anne-Li

Jag har sedan 2010 jobbat för att våra kunder ska leva ett fullt liv och inte bara överleva dagen, och jag är så stolt över våra fantastiska medarbetare som gör det möjligt varje dag! Min insyn som anhörig hjälper mig också att ha full förståelse för komplexiteten som personlig assistans faktiskt innebär. Annat jag är ruskigt bra på – Alfapet, måla väggar och hitta loppisfynd! Hör gärna av dig om du har frågor eller om du är sugen på ett parti wordfeud!

Verksamhetschef: Jessica

Jag har varit verksamhetschef på Plusfamiljen sedan år 2017, och har över 20 års erfarenhet inom personlig assistans, där allt började som just assistent. Min bakgrund som undersköterska och mitt engagemang för människor driver mig fortfarande starkt. Personlig assistans för mig är att få vara med att förändra världen. För när vi får vara en del av att förändra världen, det är då vi gör skillnad på riktigt! Utöver mitt arbete är träning min stora passion. Sen är såklart min tre vuxna barn mina allra största hjärtan här i livet. Hör gärna av dig om du vill prata om Plusfamiljen eller få träningstips!

Kundansvarig Jenni

Jag började jobba med assistans år 2003 när min dotter, som har flerfunktions- nedsättningar, behövde stöd. Efter 21 år som personlig assistent och god man kändes det naturligt att fortsätta inom assistansen. Nu är jag kundansvarig på Plusfamiljen och vill använda min erfarenhet för att stötta andra familjer i liknande situationer. För är det något man känner sig i allt det här så är det att man ofta känner sig ensam, och då kan jag finnas där som stöd. På fritiden umgås jag med familjen och våra två katter, och jag har ett stort intresse för inredning. Hör gärna av dig om du vill prata vidare!

Kundansvarig Alexander

Min resa inom assistansen började som just personlig assistent på Plusfamiljen. Att börja som assistent innan jag blev kundansvarig har gett mig väldigt mycket. Både hur det är att vara assistent och få ta del och hjälpa till i en annan människas liv, men även hur en vardag ser ut för våra kunder. Att få med mig de perspektiven till min nuvarande roll hoppas jag leder till en bättre tillvaro för både kunderna och assistenterna. I grunden är jag utbildad kommunikatör och journalist, och innan min roll här på Plusfamiljen jobbade jag bland annat som reporter och fotograf.

Marknads- & kommunikationsansvarig: Ellen

Sedan 2021 har jag arbetat med Plusfamiljens marknadsföring och kommunikation. Jag tog min examen inom marknadsföring år 2014 och har efter det arbetat i många olika branscher, bland annat med bröd och glasögon. Att nu få arbeta nära människan och rätten att leva sitt liv fullt ut, är något som står mig varmt om hjärtat. Förutom min passion att få varumärken att växa älskar jag att resa och upptäcka nya saker och platser. Jag har bland annat rest jorden runt och mitt andra hem ligger i Provence. Vill du prata resor eller tipsa om saker jag bara måste uppleva, då vet du var jag finns.

Administratör: Mirjam

Jag har arbetat inom LSS och personlig assistans i 20 år, varav de senaste 15 åren på grupp- bostad. Jag är utbildad undersköterska och administratör, och att jobba med människor har alltid varit en självklarhet för mig. Jag kommer från Dalarna och spenderar gärna min lediga tid i familjens sommarstuga med barnen. Även om jag drömmer om att tycka om trädgårdsarbete, så ligger jag hellre i hängmattan och letar efter goda mat- och bakrecept.

Bemanningskoordinator: Linda

Jag arbetar som bemannings- koordinator på kvällar och helger på Plusfamiljen sedan november 2022. Jag har arbetat som samordnare i både hemtjänst och skola med främst schemaläggning och bemanning. Personlig assistans var ett nytt område för mig och jag har lärt mig väldigt mycket nytt under de här åren. Fritiden kan sammanfattas i ett ord: Hundar! Och då främst mina två labradorer.

Grundare: David

För väldigt många år sedan var det jag som grundade Plusfamiljen. Idag tar jag hand om IT-frågor, sitter med i ledningsgruppen och är medicinskt stöd. Jag trivs med närheten till människor och att få vara där det verkligen spelar roll. Jag är Specialistsjuksköterska i Anestesi och jobbar deltid på ambulansen. Utöver det jobbar jag också med utveckling av ledning och samverkanssystem för totalförsvaret. På fritiden hittar du mig långt ner i surdegsträsket. Min största utmaning där, är att familjen inte äter upp brödet lika fort som jag vill baka det. Jag trivs hemma och jag trivs med att vara i skogen. Så någonstans där hittar du mig; i skogen, i köket eller hemma.

 

Vill du veta mer?

Kontaktuppgifter till respektive person hittar du här!