Tack för att du kontaktar oss! Vi hör av oss snart.
Till dess kan du läsa mer om oss på kontoret här nedan. Eller om våra assistenter här.

Anne-Li Lodén
vd010 206 58 07
anneli.loden@plusfamiljen.se
Hej! Jag heter Anne-Li och är vd på Plusfamiljen. I 12 år har vi jobbat för att våra kunder ska leva ett fullt liv och inte bara överleva dagen och jag är så stolt över alla våra fantastiska medarbetare som gör det möjligt varje dag! Min insyn som anhörig hjälper mig också att ha full förståelse för komplexiteten som personlig assistans faktiskt innebär. Annat jag är ruskigt bra på - Alfapet, måla väggar och hitta loppisfynd! Hör gärna av dig om du har frågor eller om du är sugen på ett parti wordfeud!

Jessica Boman
verksamhetschef072 351 34 85
jessica.boman@plusfamiljen.se
Jag heter Jessica och är Verksamhetschef på Plusfamiljen. Sedan 1 oktober 2017 har jag haft den stora lyckan att jobba på Plusfamiljen. Jag har jobbat med personlig assistans i 15 år och min resa inom personlig assistans startade just som personlig assistent. Innan dess har jag bland annat jobbat med outsourcing/bemanning och olika former av chefsuppdrag, jag har också arbetat en hel del med träning av olika slag. I botten är jag vidareutbildad undersköterska och mitt hjärta för människan är det som fortfarande är min stora låga. Personlig assistans för mig är att få vara med att förändra världen. För när vi får vara en del av att förändra världen, det är då vi gör skillnad på riktigt! Förutom min passion för mitt arbete så är just träning det som är min glöd i livet. Jag har mottot "ju längre, desto bättre", att få använda kroppen och se vad den klarar av är en av dom häftigaste sakerna i livet. Sen är såklart min tre vuxna barn mina allra största hjärtan här i livet. Så vill du få lite träningstips eller prata om vad Plusfamiljen kan göra just för dig, då är jag bara ett samtal bort!

Caroline Kolbjér
kundansvarig073 682 39 13
caroline.kolbjer@plusfamiljen.se
Jag heter Caroline och är kundansvarig på Plusfamiljen. 2012 började jag på Plusfamiljen. Jag har jobbat med personlig assistans på olika sätt i 20 år. Min första kontakt med personlig assistans fick jag när jag kombinerade studier på högskolan med att jobba som personlig assistent. Efter mina studier i socialantropologi och psykologi har jag huvudsakligen jobbat administrativt med personlig assistans men också erfarenhet av några år som samordnare inom hemtjänsten. Personlig assistans handlar för mig om att skapa möjligheter för att alla ska få leva ett kvalitativt liv oavsett fysiska och psykiska förutsättningar. För mig är individen i fokus, kund, anhörig och assistent, känner alla sig hörda och sedda så har vi receptet på en personlig och mänsklig assistans. Avkoppling för mig är en ledig helg med mina 3 barn och man med härliga middagar och trädgårdsfix (saknar dock totalt gröna fingrar) Så vill du få tips på en härlig helgmiddag, ge mig dina bästa trädgårdstips eller kanske prata personlig assistans så är jag bara ett samtal bort.

Alexander Färggren
kundansvarig073 255 58 11
alexander@plusfamiljen.se
Alexander är ny som kundansvarig hos oss, mer information om honom kommer inom kort.

Ellen Asker Feldt
marknadsansvarig073 376 52 02
ellen@plusfamiljen.se
Hej! Jag heter Ellen och började på Plusfamiljen september 2021. Jag har arbetat med marknadsföring i olika branscher sedan jag tog examen 2014, bland annat med bröd och glasögon. Att nu få arbeta nära människan och rätten att leva sitt liv fullt ut, är något som står mig varmt om hjärtat. Förutom min passion att få varumärken att växa älskar jag att resa och upptäcka nya saker och platser. Jag har bland annat rest jorden runt och mitt andra hem ligger i Provence. Vill du prata resor eller tipsa om saker jag bara måste uppleva, då vet du vart jag finns.

Mirjam Kerola
administrator076 898 52 54
mirjam.kerola@plusfamiljen.se
Jag började min karriär inom LSS och personlig assistans för tjugo år sedan och har de senaste femton åren arbetat på gruppbostad inom LSS. Jag är utbildad undersköterska och administratör. Att arbeta med människor har alltid varit en självklarhet för mig sen jag började min yrkesmässiga karriär och att nu få göra det tillsammans med Plusfamiljen är något som känns spännande och roligt samt att få ta mig an nya arbetsuppgifter. Jag kommer ursprungligen från Dalarna där jag gärna spenderar min lediga tid med barnen i familjens sommarstuga. Jag drömmer om att jag en dag ska tycka det är kul att klippa gräs och påta i trädgården där men jag måste nog inse att jag inte är den personen. Jag ligger hellre i hängmattan och funderar på vad vi ska äta för gott och letar goda mat -och bakrecept.

Linda Schröder
bemanningskoordinator076-898 52 71
linda.schroder@plusfamiljen.se
Hej! Jag heter Linda och arbetar som bemanningskoordinator på kvällar och helger på Plusfamiljen sen november 2022. Jag har arbetat som samordnare i både hemtjänst och skola med främst schemaläggning och bemanning. Personlig assistans är ett nytt område för mig som jag ser fram emot att lära mig. Fritiden kan sammanfattas i ett ord: hundar och då främst mina två labradorer.

Nina Henriksson Sohna
bemanningskoordinator076-898 52 83
Jag heter Nina och har jobbat som telefonist i 25 år och med bemanningsansvar de sista 14 åren så när jag fick frågan att börja på Plusfamiljen så kändes det som självklart, för jag älskar att hjälpa människor och göra de glada. När jag inte jobbar så tillbringar jag min tid åt min hund Lexi eller en bra bok. Tycker också om att resa och se och uppleva nya saker.

David Söderlund
grundareHej, Jag heter David och är grundare av Plusfamiljen. Jag är specialistsjuksköterska i anestesi och ambulanssjuksköterska. Jag har även flera års erfarenhet av att jobba med organisatoriska och systemrelaterade frågor inom vårdsektorn.