
Personlig assistans Borlänge
Söker du personlig assistans i Borlänge? Hos oss på Plusfamiljen får du en trygg och anpassad assistans. Hos oss kan du bli kund som barn, ungdom, ung vuxen eller vuxen. Vi hjälper dig med allt från ansökan till juridiska frågor och skräddarsyr din assistans tillsammans med dig för att den ska fungera precis som du önskar.
Vi tar ett helhetsgrepp om din personliga assistans
Plusfamiljen finns vid din sida – från den första kontakt till en fungerande och individanpassad assistans. Målet är att du ska få bästa möjliga förutsättningarna för att leva självständigt och meningsfullt, livet som du drömmer om.
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig? Kontakta oss redan idag! Ring vår verksamhetschef Jessica på 072-351 34 85 eller klicka här för att fylla i vårt formulär. Vi ser fram emot att höra från dig!
Personlig assistans i Borlänge – så går det till att bli kund hos Plusfamiljen
Att välja rätt assistansanordnare är ett viktigt beslut och vi på Plusfamiljen vill hjälpa dig att göra det enkelt och tryggt att få personlig assistans i Borlänge. Här går vi igenom processen steg för steg, från första kontakt till en smidig start av din assistans.
1. Personligt möte – vi lär känna varandra
Ofta börjar det med ett telefonsamtal och efter den första kontakten träffas vi oftast i verkligheten där det känns bäst och lättast för dig. Det kan vara hemma i ditt vardagsrum, på vårt kontor eller någon annan plats där du känner dig trygg. Vi kan komma hem till dig i Borlänge om du vill det. När vi träffas berättar vi mer om vad vi på Plusfamiljen kan erbjuda dig och du har möjlighet att ställa alla frågor du behöver. Det är viktigt att du berättar om dina önskemål, tankar och förväntningar, då kan vi tillsammans se hur vi kan möta dem och om vi är det bästa alternativet för dig.
2. Ett individuellt förslag presenteras
Utifrån det du har berättat och det vi har pratat om, ger vi dig ett förslag på hur din personliga assistans skulle kunna se ut hos oss. Efter mötet tar du den tid du behöver för att fundera.
3. Avtal och hjälp med ansökan (om du behöver det)
När du känner dig trygg med att vi är det bästa assistansbolaget för dig, skriver vi avtal och börjar att planera för övergången till Plusfamiljen. Datum som passar bäst att börja och andra saker som är viktiga för att din assistans ska flyta på från första stund bestäms sedan och behöver du hjälp med att ansöka om assistans så hjälper vi dig även med det!
4. Planering och schema – klart för start
För oss är det självklart att hjälpa dig med allt det praktiska från början till slut. Allt ifrån att säga upp din tidigare assistansanordnare (om du valt att byta assistansbolag till oss), till att anmäla till Försäkringskassan och kommunen. Vi fyller i alla blanketter och anställer de assistenter du vill ha med dig. Du behöver kort sagt inte göra något alls – att byta till Plusfamiljen är enkelt!
Assistans som flyter på
När din assistans har kommit igång håller vi en kontinuerlig kontakt med dig för att vi ska vara säkra på att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål. Självklart har du en egen kontaktperson och du kan alltid höra av dig till oss i alla typer av assistansfrågor. Det är lätt att nå oss och det finns alltid någon att fråga vid funderingar.
Läs mer om hur du blir en del av Plusfamiljen här.
Vi ser fram emot att få prata mer med dig!