Meny

Plusfamiljen personstöd kund

Personstöd – Så blir du kund

Att bli kund hos oss är enkelt och vi månar om att hitta en stödperson som motsvarar era behov. Vi vill bli pluset som ger er en fungerade och meningsfull vardag.

Personligt möte

Ofta börjar det med ett telefonsamtal och efter den första kontakten planerar vi in ett möte, fysiskt eller digitalt beroende på var du bor och hur du önskar. Det går också bra att sköta det hela över telefon. Du bestämmer helt.

Det spelar ingen roll var du bor. Vi har kunder på många platser runtom i Sverige och oavsett om du bor i Ystad eller Haparanda kan vi alltid hjälpa dig. På vårt möte berättar vi mer om oss och du har möjlighet att ställa alla frågor du vill. Det är viktigt att du berättar om dina önskemål, tankar och förväntningar så att vi kan se om vi kan möta dem.

Ett förslag

Utifrån det du har berättat och det vi har pratat om ger vi dig ett förslag på hur en stödperson kan hjälpa dig och din familj.

Du tar sedan den tid du behöver för att fundera på om vi är rätt för dig. Har du några frågor under tiden är du alltid välkommen att kontakta oss.

Skriva avtal

Om du väljer att ta hjälp av oss skriver vi avtal och sedan påbörjar vi rekryteringen av en stödperson.

När du är kund

När din stödperson har kommit igång håller vi en kontinuerlig kontakt med dig för att vi ska vara säkra på att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål. Du kan alltid höra av dig till oss oavsett vad du har för frågor eller om hur det fungerar med din stödperson.

Vad kostar det?

390 kr i timmen, minst 8 timmar per vecka.
Storhelgstillägg, 100 kr/timmen vid till exempel jul och andra högtider.

Denna webbplats använder cookies

Vi bakar lite kakor som du gärna får acceptera, detta för att vi vill utveckla vår hemsida och service till det bättre. Utan kakor är detta inte möjligt, hjälp oss att bli bättre! ❤ Informationen identifierar i huvudsak inte dig direkt utan används huvudsakligen för att få webbplatsen att fungera som du förväntar dig.