
Personstöd – Så blir du kund
Att bli kund hos oss är enkelt och vi månar om att hitta en stödperson som motsvarar era behov. Vi vill bli pluset som ger er en fungerade och meningsfull vardag.
Personligt möte
Ofta börjar det med ett telefonsamtal och efter den första kontakten planerar vi in ett möte, fysiskt eller digitalt beroende på var du bor och hur du önskar. Det går också bra att sköta det hela över telefon. Du bestämmer helt.
Det spelar ingen roll var du bor. Vi har kunder på många platser runtom i Sverige och oavsett om du bor i Ystad eller Haparanda kan vi alltid hjälpa dig. På vårt möte berättar vi mer om oss och du har möjlighet att ställa alla frågor du vill. Det är viktigt att du berättar om dina önskemål, tankar och förväntningar så att vi kan se om vi kan möta dem.
Ett förslag
Utifrån det du har berättat och det vi har pratat om ger vi dig ett förslag på hur en stödperson kan hjälpa dig och din familj.
Du tar sedan den tid du behöver för att fundera på om vi är rätt för dig. Har du några frågor under tiden är du alltid välkommen att kontakta oss.
Skriva avtal
Om du väljer att ta hjälp av oss skriver vi avtal och sedan påbörjar vi rekryteringen av en stödperson.
När du är kund
När din stödperson har kommit igång håller vi en kontinuerlig kontakt med dig för att vi ska vara säkra på att vi lever upp till dina förväntningar och önskemål. Du kan alltid höra av dig till oss oavsett vad du har för frågor eller om hur det fungerar med din stödperson.